Wednesday 1 May 2013

QM dihati ku.. :)

Assalamualaikum wbt...

Ehem2.. rasa2 nya sekarang ni ramai yang sibuk dengan PRU13..

tp aku bagaimana...masih duduk di dalam rumah dengan berdepan dengan laptop setiap hari..

ini lah realiti hidup seorang pelajar mahasiswa universiti..tambah2 lagi dengan kos yang aku ambil..

kos yang aku ambil ni adalah salah satu daripada kos yang ada di fakulti ku...

iaitu Fakulti Quran dan Sunnah..bila jak aku sebut nama tu,...

fuhh.. semua la sebut..fuiyyoo..hebat la ustazah ni..oke fine..


dari tadi bercakap..oke..ini kos yang akku ambil di USIM..hehe

" Bachelor of Quran with Multimedia Studies with Honours"


kalau dari perspektif aku sendiri..

kalau kos ni xda apa2 la..paling2 belajar quran lepas tu belajar sikit2 komputer..

itu pandangan and apa yang aku fikir tentang kos ni..

TAPI..sebaliknya oke..


aku rasa ini kos la sangat2 mencabar..sebab apa..

bukan calang2 subjek yang ada dalam kos ni..

database, web design, dakwah(arab), business pun ada..tp specific nya adalah muamalat.


bak kata lecturer." kita ni kan..pelajar agama..tambah2 lagi pelajar FPQS..,takkan la itu jak yanng kmu mau belajar..business ni kmu asyik2 merungut2..sedangkan diluar nanti pun kita kena tau jugak benda ni..buka FEM jak yang perlu belajar..ambil la sebanyak ilmu yang kmu dapat ambil..sebab ilmu Allah itu amat luas..

satu lagi.. jangan kmu fikir, kerjaya kos kmu ni jadi guru JQAF jak..malah kamu boleh pergi jauh dari itu..

jadilah org yang professional dalam masa yang sama..ilmu agama itu penuh didada..hanya tinggal untuk dicurah jak.."


TERSENTAP!!!! !@#$%^&*..oke..ubah mind setting kita..expecially..sahabat2 sama kos ye..


oke..dari kos ni aku belajar PHOTOSHOP, video editing..buat database,guna toadmodeler..

banyakkan..xnyesal ambil kos ni..

walaupun pada awalnya aku xSUKA kos ni.. hihi..

tp Allah itu sebaik2 perancang..DIA yang letak aku dalam kos ni..

TERIMA KASIH yA Allah.. <3


n then...start sem ni..semua tugsan bermain dengan photoshop dan video..

walaupun kadang2 rasa penat..tp ia amat baik untuk aku..

supaya aku dapat berdakwah walaupun dengan media..

sekarang ni media macam2..entah la nak ckap apa..nak caya ka or tidak??

apa kata anda? ni la kata saya..saya xpercaya..haha

bukan kata xnak berdakwah diluar..tp aku tidak mampu untuk bergerak kerja kesana kemari..

dengan tiada kenderaan..duit inshaaALLAH..ada. OH..PTPTN..

kenapa la kena bayar balik ngan kau? kata nak tolong..buat la macam tolong,jangan jadi along pulak..

hehe..peace no war !!!


tp aku nak elakkan xsangat duduk depan laptop..sebab bahaya untuk mata..dan 

aku akan pening setelah dok lama depan komputer kesayangan ku...


Laptop ku kini mempunyai masalah yang aku xdapat elakkn..apa dia..

laptop aku mcm dah nak tercabut kot..

takut2...nak tambah RAM sebab banyak sangat software yang nak kena install lam laptop gua..


oke..setakat ini sahaja dulu..hari ni je rajin update..huahua..madam jangan tolak markah blog saye.. 

ini kali lah..


# beramalkeranaAllah..


typography untuk web design..fuhh.. !!!




No comments:

Post a Comment

fatmadotmy.blogspot.com

Create your own banner at mybannermaker.com!

font



I changed my font at thecutestblogontheblock.com